Možná přijde i JXD

Jaro kope do dveří – Yarda Pichlík

Posted in Pichlovník by moznaprijdeijxd on 7 dubna, 2011

od týhle chvíle, co píšu, se vyklube za 4 dny. Čas her. Hravosti. Hrátek. Někdy s čertem. Nebo s čerticema. A kdo si hraje, údajně nezlobí.  Jó – pěkný koulový : zas jedno z pořekadel, který platěj´,  jenom když se jim chce. Já třeba, když jsem byl malej a hrál si, jsem přesto dokázal zlobit strašně – buď jsem jen tak mimochodem v zájmu hry rozpáral koberec, nebo něco polil či aspoň pocintal… ovšem mám bratrance a ten, ač mladší, byl daleko výkonnější. Většinou v rámci hravé nálady něco zapálil nebo v pěti letech při své hravé šikovnosti nastartoval  Jawu 250 a jezdil na ní po dvorku, čímž ohrožoval všechno od slepic přes čuně až po babičku. Ostatně nemusíme sahat do tak daleké historie, jako je polovina minulého století. Dobrým příkladem jsou třeba ti permoníci, tovaryši Hefaistovi, co si onehdy hráli se zemskými deskami umístěnými náhodou pod Japonskem – máte dojem, že to jako zlobení nestojí za řeč ? No nám, co toho tak moc nenamluvíme, když jde o apokalypsu odvrácené strany planety, možná ne, ale poněkud hovornějším Japoncům to  za pár slov stálo určitě.

A takhle relativně je to s tou hravostí většinou. Taky jsem jako malej měl na chatě kamarády nebo radši bych řekl jen známý, kteří si hráli tak, že na ohni opékali třeba živou užovku. Protože jsem byl o pár let mladší a menší, marně jsem na ně nabíhal a chtěl je zabít a užovku osvobodit. Hravě mě odráželi do trávy a pekli dál, dokud se hejbala. (Kdybych byl věřící, řekl bych, že jejich tehdejšímu náčelníkovi to loni hravý Pámbu spočítal a zúčtoval s ním v 67 letech pomocí rakoviny, ale kdoví, jestli to bylo vůbec za tu užovku a jestli, tak je v tom nějaký zpoždění – už to asi mělo bejt promlčený.)

Hravost občanů se projevuje dále nejrůznějšími způsoby, charakteristickými pro tento region, jako třeba když se po 2 týdnech zajisté závažných potíží, které za bílého dne neřešili, nechají přivézt rychlou záchrankou o půlnoci na libovolné zdravotnické pracoviště, kde se dožadují okamžitého řešení („bo uvidi– pribrat a on vam ukaže !“), jiní hráči skáčou z mezzaninu opatrně po nohou do záhonu růží, aby tak vyřešili své interpersonální či finanční problémy, několik regimentů těch nejhravějších stojí před automaty a mrskají to tam jak o život… O čí ? O svůj ? – Tak ať tam stojej´ klidně dál ! Vždyť je to hra, ne ? Vláda a poslanci hrajou na všechny strany a na nervy všech už chronicky, to je známá kauza…

Abych nebyl za svatýho – taky si zahrávám. Teď třeba jedem do Alp, neboť nejen chléb, ale i zimní hry…  Pod vlivem dojmů z počasí ve většině Evropy jsem se mailově dotazoval našeho hostitele, jestli si místo lyží nemáme vzít kolečkový brusle a košíky na sběr lučního kvítí. Odpověděl, že ne. Že na jeho kopci (Kitzbuehel Horn) to sice za hovno stojí, ale že protější kopec je krásně vysněženej a dá se jet až úplně dolů do města, tak se můžem realizovat tam… To je jistě hezké. Malý zádrhel vytuší jen ten, kdo ví, že ten protější vršek se jmenuje Hahnenkamm. A tak si jedem hrát

A kdyby to náhodou nějak blbě dopadlo, tak se stejně vždycky najde nějaká rozjuchaná, která uprostřed národního smutku po mém úmrtí vyskočí na stůl a zavolá „Hrajte – já ráda tancuju !“ Tak si prosímvás opravdu hrajte (i když já tanec naopak nenávidím) – a třeba i zlobte, mně už je to všecko egál, vždyť stejně nic neplatí a nemá cenu někomu něco radit – myslíte, že jo ? Na co si to hrajete ??

Rozpustilé tanečnice

 

 

38 komentářů

Subscribe to comments with RSS.

  1. moznaprijdeijxd said, on 7 dubna, 2011 at 22:07

    😛

  2. sedlák said, on 8 dubna, 2011 at 09:21

    🙂 Dobréééé, dochtore!! Sousedi měli také velkou radost, když jsme jim mlátili do zdi balónem. Jedna z mála her kdy jsme téměř nedutali, byla hra „na skovku“ po setmění. Maximálně se, někde z přístodolka ozvalo krátké kviknutí nějaké nezletilky… 😀
    Nevím, nevím jestli ten Kitzbühel byla, v tomto čase, dobrá volba…

  3. palosino123 said, on 8 dubna, 2011 at 14:47

    Dobrej článek. Právě jsem byl u lékaře a ten mi sdělil, že nesmím pít, protože jsem těhotný. Pakárna. Neříkejte doktore, že sjedete Honemkam na snowboardu…?

    • moznaprijdeijxd said, on 8 dubna, 2011 at 16:15

      :)))) Kurva, asi bych měl zajít na voční, poněvadž jsem tůůůdle viděl Báru v nějakým televizním pořadu a nepřipadala mi moc souměrná.

      • palosino123 said, on 8 dubna, 2011 at 18:31

        Sory, mě dneska napadaj samé trapné hlášky. 0:1-nepříjemné…

        • Mimoza said, on 8 dubna, 2011 at 20:49

          😈 Neserte 😈

          • palosino123 said, on 8 dubna, 2011 at 21:44

            Další zápas vypustí – titul se musí oslavit doma. Mě docela zklamaly ty VV, kterým, já hlupák začal fandil. Jinak jsem na plech…pytle, vítr shodil květináč z parapetu.

            • moznaprijdeijxd said, on 8 dubna, 2011 at 22:04

              Víte, milej Palosino, někdy se věci jeví tak, jak jsou, a jindy zase ne, je to hodně náročnej oříšek k rozlousknutí, ale v obou případech je u nás 😛 příkladně lidumilným zvykem třískat se psem o schody, aby se údajně zbavil blech! Obávám se, že se komoušům povedlo za totality udělat dokonalé sociopaty ze všech, co zatoužili po společenské kariéře, z emigrantů úspěšnejch v zavedenejch demokraciích nemá nikdo šanci a my si tu furt vyžíráme hodně kyselý ovoce ze stromů naroubovanejch za Husákovy normalizace. 😆 Fuck Off Establishment, Underground Is Not Dead! :)))))))) Možná by nám malinko pomohlo, kdyby se každej uchazeč o vyšší veřejnou funkci musel prokázat posudkem zahraničního psychiatra od Krušnejch hor směrem na západ!

              • palosino123 said, on 8 dubna, 2011 at 22:37

                Mě je toho Bárty fakt normálně líto. Mě připadalo, že politiku bral s takovým zaujetím, že mohl něco pozitivního vykonat. Vím, je to naivní, ale nemám sílu, ani interest se tím dneska více zabývat. Ono-jako tím svým Napoleonským lookem zaujal, já ve VV viděl pár neotřelých osobností…ale v co to vyústilo je bizarnější než bizarní. Já to teď neumím plně popsat, ale je to tragikomedie jako z pera od Havla k Šejkspírovi. Jen dodávám-za vším hledej ženu-Kateřinu, anebo opravdu tlak neviditelných mocných. Fakt jsem dneska už fo-fo, ale to je něco tak weird, že nevím.

                • moznaprijdeijxd said, on 8 dubna, 2011 at 22:46

                  :))))) Ještě budem škemrat u psychiatrů, aby nás přijali do chráněný zóny a alespoň tak ušetřili společensky nejpokrokovějšího šílenství, 😛 než přijde ta kočka s kosou! Ota Pavel prej taky napsal svý nejúžasnější knížky v blázinci.

                  • palosino123 said, on 8 dubna, 2011 at 23:04

                    Proč? Ještě utáhnu pár šroubků na podvozku svého Ferrari s peřinou, oblíknu se do pláštěnky a půjdu se osprchovat na balkón.

                    • moznaprijdeijxd said, on 8 dubna, 2011 at 23:13

                      :)))))))))) Já jsem se zase uchýlil do sklepa před realitou s vohledem na vostatní, stačí mne jenom zaházet hlínou! 😛 Nebo zasypat vodpadky!

                    • palosino123 said, on 8 dubna, 2011 at 23:22

                      To je hrozné! Máte tam aspoň uhlí?

                    • moznaprijdeijxd said, on 8 dubna, 2011 at 23:25

                      :))))) Kurva: celou pánev v okolí! Až mě zase naserou příkladně nezištný ouřední osoby, ukradnu si na nějaký stavbě pneumatický kladivo a začnu prolamovat limity bez povolení!

                    • palosino123 said, on 8 dubna, 2011 at 23:37

                      Na ja. Uhlí, uhlí, ale vy tam máte hnědé, jak pyšou v brožuře. My černe jak noc. Blbost. Mame tu koks, my ocelaři.

                    • moznaprijdeijxd said, on 8 dubna, 2011 at 23:43

                      :))))) Hovno problém, udělám příkladnej tunel až k Vám, kam se hrabe 😛 cvokař Bém s celým Metrostavem! 😯 Stejně ti Pražáci musej bejt hodně uvědomělí pacienti, teď si na to veřejný vojebávání pozvali rovnou gynekolóóóga!

                    • palosino123 said, on 9 dubna, 2011 at 00:18

                      Ste neuvěřitelný. Já musím surfovat u pootevřeného balkónu. Tady je taková malá vichřice.

                    • palosino123 said, on 9 dubna, 2011 at 00:20

                      Mimochodem-ta fotka je na cenu.

                    • moznaprijdeijxd said, on 9 dubna, 2011 at 01:00

                      🙂 Už jsme všechno vochcali a jdeme na kutě. Dík za pochvalu, vyřídím to. Jsem moc smutnej, když se na rozpustilý tanečnice koukám a uvědomuju si, co jsme všichni připustili, aniž bychom fakticky pohnuli prstem. Slyšíte ty mlejny? Jednou nás za to nelítostně semelou, zatím dobrou…

                    • palosino123 said, on 9 dubna, 2011 at 01:09

                      Jj,OK,KO,BBC,CIA,FBI,VV,KSČ,CCCP a Ivan Mládek.Dobrou.

                    • moznaprijdeijxd said, on 9 dubna, 2011 at 08:57

                      😉 Ba ne, milej Palosino, jenom lidská chamtivost, pokrytectví a zbabělost…

            • moznaprijdeijxd said, on 9 dubna, 2011 at 08:37

              :)))) Názor starýho šlechtice, kterej koresponduje s mým plebejským:
              „…tady je naprostý blázinec a ještě nevím, co rozumného se v tom dá ještě udělat.“
              http://www.novinky.cz/domaci/230216-schwarzenberg-barta-je-pitomec-rekl-neco-co-si-ostatni-jen-mysli.html

  4. Mimoza said, on 8 dubna, 2011 at 21:20

    Přiznejte barvu, dědečku, kterápak ze tří Grácií je Vaše vnučka?

    • moznaprijdeijxd said, on 8 dubna, 2011 at 21:36

      :)))) To by mi prostřední dcera dala, moje holky vyloženě nemají rády moje jakýkoli umělecký aktivity, bo jim ukradly serióóózního tatínka. 😆 A k mýmu osobnímu neštěstí je Veronika 😛 dokonce ředitelka!

  5. moznaprijdeijxd said, on 9 dubna, 2011 at 08:07

    :)))) Dyť to píšu furt, tahle společenská debilizace je jenom pokrokovější etapou normalizace, Yardo, klikni, 😛 budeš mít radost, jak rozhodl slušnej, poctivej a pracovitej konzument:
    http://www.lidovky.cz/ceny-tyty-prekvapily-michal-david-porazil-gotta-fuo-/ln_kultura.asp?c=A110402_221850_ln_kultura_mc

    😛 Ještě že nikdo nevymyslel Dvoranu slávy pro politiky, třeba bychom se dočetli, že do ní byl uvedenej Štrougal, nebo Mohorita! 😯 Národ sobě!

    😆 Dobrý ráno všem.

  6. Viva said, on 9 dubna, 2011 at 19:44

    Přeju všechno nejlepší, zdraví, lásku, štěstí, prachy a papoušky všem Dušanům a…
    …ále nic…
    😆

    • moznaprijdeijxd said, on 9 dubna, 2011 at 20:09

      😯 Mimoza?

    • Mimoza said, on 10 dubna, 2011 at 10:51

      Děkuju. 🙂

      • moznaprijdeijxd said, on 10 dubna, 2011 at 12:48

        :))))) Tak to se taky připojuju s gratulací: 😛 „Ať Hujda neroznáší slupky a Tydýt nepadá při spojení!“

        • Mimoza said, on 10 dubna, 2011 at 19:31

          Dík za přání. 🙂

          Měla jsem souseda – staršího pána, bývalého vojáka. Vysoký, hubený, rovný jako svíce. Vždy perfektně upravený a oblečený s nezbytným kloboukem na hlavě. Opečovávala si ho manželka, bez které se skoro nehnul. Moc hezký pár i ve stáří. Když jsme se míjeli, soused pokaždé smekl klobouk a s mírným úklonem hlavy pozdravil. Při dalších setkáních v jednom dni (a nebyla jen náhodná, nemohla jsem se gesta nabažit), už jen lehce smeknutí naznačil a přidal úsměv. Myslím, že mě leckdy prokouk, ale připadala jsem si jako opravdová dáma. Stejný pocit mám, když Vy se loučíte slovy…. s nehlubší úctou. To je jako vyznamenání. 🙂

          Tak, med kolem huby jsem namazala, teď Vás musím sprdnout. Vás, nebo Vivu. Stalo se přesně to, co jsem nechtěla, starej jezevec vylez ze své nory, aby mi popřál. Najednou se ozval jen proto, že mu jeden z vás napráskal, že mám narozky.
          Já jeho kruhy rušit nechtěla.

          Vladimíre, vadil by Vám od kámoše mail přibližného znění – sere mě svět, serou mě lidi, nechci s nikým mluvit ani psát, ozvu se až mi bude líp, nebo taky nikdy. Určitě nevadil (možná trochu), protože jsme stejní sobečtí parchanti, hákliví na své soukromí a v tomhle punktu si rozumíme. Furt lepší, než poslouchat řeči o špatném připojení. Nepotřebuju ohledy.
          A, že teď brečím na nesprávném hrobě, vím taky. 🙂

          • palosino123 said, on 10 dubna, 2011 at 20:06

            Předpokládám narozeniny-tak taky všechno nejlepší

            • Mimoza said, on 10 dubna, 2011 at 20:28

              Tolik mi ještě není…… 🙂 🙂

          • Viva said, on 10 dubna, 2011 at 20:53

            Já Vás nenaprášila, já jsem přála Dušanům…
            😳

          • moznaprijdeijxd said, on 10 dubna, 2011 at 21:48

            😯 Úžasnej mail, milá Mimozo, a hodně bych si ho považoval. Svědčí vo tom, že pisatel není křivák, ke kterýmu by se jeden musel bát otočit zády i po ráně pěstí, asi dost bolestně překonal bolest zubů v srdci, aby napsal těch několik slov, ale jinak to je hrůza, tenhle stav znám moc dobře a pokrytecká snaha o spoluúčast mne zaručeně dovede k zuřivosti, nebo k hluboký depresi… U mne na to fungovala jedině kořalka, totálně jsem si vygumoval mozek a začal znova se snahou přežít. Vono to má asi nějakou souvislost s tím, jak jsme si v naprostý pohodě hověli v lůně mámy, než nás začala vypuzovat a jiní jí pomáhali… Vod toho okamžiku jsme na tomhle světě každej úplně sám a jsme furt vyděšeni k smrti v boji o přežití. Nejhorší jsou ti, co se na naši bolesti přiživují s předstíranou vlídností! Tohle si každej člověk musí vyžrat úplně sám a teprve pak má malou naději, že se dozví, vo co kráčí, všichni vostatní se jenom dost hloupě oblbují!

            • moznaprijdeijxd said, on 10 dubna, 2011 at 22:20

              :))))) Abych nezapomněl: Se žádným hrobem na mne nechoďte, nejsem ten pravej, poněvadž se furt děsně strachuju, že jednou dostanu pozvánku na funus a teprve na fleku zjistím, že se jedná vo můj pohřeb!


Napsat komentář