Možná přijde i JXD

Šumava – od Vivy

Posted in Jak to vidím by moznaprijdeijxd on 29 prosince, 2009

Šumavské baroko

Mistr Sepl Zonner z neochvějné lásky

Šumavská klasika

Mistr Sepl Zonner z neochvějné lásky

Šumavská renesance

Mistr Sepl Zonner z neochvějné lásky

Šumavská opuštěnost

Mistr Sepl Zonner z neochvějné lásky

Šumavský zoner

Nešumavský Mistr Sepl Zonner z neochvějné lásky

Šumavská studna

Mistr Sepl Zonner z neochvějné lásky

Šumavský okov

Mistr Sepl Zonner z neochvějné lásky

Šumavský sklep

Mistr Sepl Zonner z neochvějné lásky

Šumavský stromek

Mistr Sepl Zonner z neochvějné lásky

Šumavská náves

Mistr Sepl Zonner z neochvějné lásky

Šumavský kůň

Mistr Sepl Zonner z neochvějné lásky

Šumavská lavička

Mistr Sepl Zonner unavený z neochvějné lásky na šumavský laviččce

Šumavský kotel

Ale sofistikovaná svi... ehm, milá Viva, ho nepustila zahřát do šumavské kotelny

Šumavský zámek

Ale zapomněla zamknout

Šumavská idyla

A to byl konec šumavský idyly!!!

175 komentářů

Subscribe to comments with RSS.

  1. moznaprijdeijxd said, on 29 prosince, 2009 at 12:28

    🙂 Nerad vidím příspěvky bez textu, jsem hnusnej spisovatel, ale Viva vždycky může, poněvadž mne moooc hezky rozmazluje při občasném setkání! 😆

    • Viva said, on 29 prosince, 2009 at 12:33

      Díky, Vladimíre – ale co napsat jiného, než že tam bylo krásně? Jsem ráda, že foťák zachytil tu nádhernou atmosféru. Škoda slov 🙂

      • moznaprijdeijxd said, on 29 prosince, 2009 at 12:40

        Milá Vivo, omlouvám se, že to trvalo tak dlouho, s fotkama je víc práce a musel jsem vyřešit docela náročnej problém s počítačem. Je divný, když se nepokládám za slušnýho, poctivýho a pracovitýho, ale furt se tady oháním s tak fatálním nedostatkem potřebnýho času. 🙄 Asi bych měl fušovat, podvádět a okrádat bližní s větším efektem! 😆

        • Viva said, on 29 prosince, 2009 at 12:45

          Nechci Vám brát iluze a hatit novoroční předsevzetí, ale naprosto sofistikovaně, jak mi je ostatně vlastní, Vám říkám, že „starýho psa novým kouskům nenaučíš“…
          😀

  2. dongio said, on 29 prosince, 2009 at 15:05

    Sklep a studna, co vypadá jak kaplička, jsou nádherné! Z těch na člověka dýchnou zašlé časy a Klostermann! A šumavský zoner je taky moc pěkný. Nápověda do „Kde je to?“ by nebyla?

    • Viva said, on 29 prosince, 2009 at 15:22

      Dneska nehádáme, Dongio. Ta trocha sněhu napadla přes noc, hned po našem příjezdu. Říkala jsem si, že zrovna Vám udělají zimní fotky v daleký tramtárii radost… Dalo mi dost práce vybrat tyhle z původních tří set. Pár jich najdete ještě tady:

      http://viva84.rajce.idnes.cz/Nezdice_1209/

      Hnedle vedle natáčeli Anděla páně. Na Kašperku 🙂

      • dongio said, on 29 prosince, 2009 at 15:31

        Kašperk a Kašperské Hory znám docela dobře, ale Nezdice mi utekly.

        • Viva said, on 29 prosince, 2009 at 15:42

          Mně ne 🙂
          Kašperk je blíž k Nezdicím než ke Kašperským Horám.
          Je tam všude moc hezky.
          Z Ostružna pocházeli muzikanti, kteří hrávali v cirkusech, hlavně v Humberto… Ono i z jiných, ale zrovna to Ostružno pan Bass proslavil.
          🙂

          • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 16:08

            Jo. A ti, co hrajou za cirkus Sparta,
            pocházejí z celý republiky a někdy i z ciziny! 😀

            • moznaprijdeijxd said, on 29 prosince, 2009 at 17:44

              Hele, lidumilnej komiku, řekni Blue, že jsme zase výjimečně bez Kačenky:

              mozna prijde i jxd 4
              pastviny zima 2
              nely.13 2
              devet sourozencu 2
              aztécký kalendář 2
              buzík 2
              nejake posrane novorocni prani 1
              pája táboříková 1
              michacky betonu 1
              lidl „med“ 1

              😆

              • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 18:06

                Von Pondělí přestalo umět číst?

                • Mimoza said, on 29 prosince, 2009 at 18:34

                  Možná mu jen lezem krkem a chce si od nás dáchnout.

                  • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 19:11

                    A nebo má třeba nějakou práci, nebo má… 😉

                    • Mimoza said, on 29 prosince, 2009 at 19:17

                      To mu přeju, hlavně ať nejsou Vánoce častěji 😆

                    • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 19:22

                      Já bych do toho Vánoce netahal, to bude jenom nějaká perioda…
                      😀 😀 😀

                • Mimoza said, on 29 prosince, 2009 at 19:24

                  Probíráme frekvenci sounoží, ne? 😆

                  • Mimoza said, on 29 prosince, 2009 at 19:32

                    Sendy, ve všeobecné rovině, neplašte. 😀

                  • moznaprijdeijxd said, on 29 prosince, 2009 at 19:43

                    Nemyslela jste frekvenci souloží, že bych to případně opravil, milá Mimozo? 🙄 Velice nerad. 😆

                    • Mimoza said, on 29 prosince, 2009 at 19:59

                      Tyrane, en je správně, dovolila jsem si vypůjčit cizí fór.

                    • moznaprijdeijxd said, on 29 prosince, 2009 at 20:17

                      Tak jo, já to teda neopravím! 😛

                    • Mimoza said, on 29 prosince, 2009 at 20:51

                      Grrrrrrrrrrrr. Nemáme stejné zbraně, musím se uchýlit k veřejnému oznámení.
                      Vladimír přepisuje moje příspěvky!!! Tady ve skutečnosti žádná demogracyje neexistuje a navíc jsem za sprosťáka!!! 😈

                    • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 20:54

                      No a?
                      Vítejte v klubu!
                      😀 😀 😀

                    • moznaprijdeijxd said, on 29 prosince, 2009 at 21:59

                      Co vy dva furt máte proti nešťastnýmu starouškovi? Asi jsem nahluchlej, hovno tomu rozumím! 🙄 Jeden se dvěma nikdy nezavděčí.

                    • Viva said, on 29 prosince, 2009 at 23:00

                      Máte dobrý vkus 😛

                  • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 19:45

                    Prosím?
                    Ježiš, Vy mě matete!
                    Mám dojem, že buď Vy, nebo já jsme se ocitli na jiné diskuzi!
                    😀 😀 😀

                • moznaprijdeijxd said, on 29 prosince, 2009 at 19:39

                  Hele, Sendy, dyť se vydal na Moravu pro chlast a třeba se cestou zastaví ve zdejší Sodomě, aby pozdravil nejznámější Prasáky! 😛 I když Ty seš prej už v Gomoře z tý magorský dřiny za socanský kapesný!

                  • Mimoza said, on 29 prosince, 2009 at 19:46

                    Konkrétně, prosím, kde leží na Moravě Sodoma? Nevím, jestli se mám namíchnout! 😈

                    • moznaprijdeijxd said, on 29 prosince, 2009 at 20:15

                      Občas jsem si myslel, že v brněnských Pisoárkách, bo jak se ta část města jmenuje, teď to opět asi zůstane na Malý Straně, odkud nám všem pokrokově serou na hlavu při sněmování! 🙄

                  • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 19:51

                    To já vím. Proto mi není jasný, proč JÁ bych mu měl říkat.
                    Protože přes Gomoru sice pojede, ale že by se stavil, to né… 😦

                    • Blue Monday said, on 29 prosince, 2009 at 20:56

                      Přes Gomoru ani Gonorrheu nejedu! A nebyl jsem až na Moravě, chlast mi popojel kousek naproti, vlastně na skoro na půl cesty. A z Prahy zdrhám, jak jen to jde, když se tam musím vrtnout.
                      Je fakt, že se koncem roku několik posralo a otravujou mě vo práci, a zrovna takoví flegmatický na placení.
                      😦
                      Takže jsem nebyl moc na příjmu ani na vysílání.
                      Navíc mě zase požádala manželka něčího bližního a co by člověk neudělal pro harmonický manželství, že jo! Zvlášť, když není jeho. A konec konců ani to není hřích, bych řek.
                      😀
                      Tím jsem se dostal do skluzu s prací a navíc jsem musel něco vykonat a tak.

                    • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 21:00

                      Fuj, to jsem si oddech, že jsi v pořádku doma.
                      Prej to klouže, říkala Viva.
                      A bylo by škoda to cestou někde rozlejt do pangejtu, že jo?
                      😀 😀 😀

  3. Mimoza said, on 29 prosince, 2009 at 18:52

    Pochválila bych fotky, ale Dongio mě předběhl…studna s dvojitou stříškou a kamenný sklep se mi líbí moc a neopičím se a lavička zarostlá ve břehu a zima a mráz a ůňovi bych přestřihla elektrický ohradník… mám bojara z bručouna, ať mě nesprdne, že jsem líná hledat slova, když já fotkám hovno rozumím, mě se buď líbí, nebo ne a vcelku ani nevím proč.

  4. Jura, sedlák said, on 29 prosince, 2009 at 19:33

    Ze všech těch fotek, co jste tu kdy pověsila se mi tyto líbí nejvíc. Možná to je těmi Vánocemi a tou Šumavou. Ale moc se neradujte. Já fotkám nerozumím. Hlavně doufám, že jsou opravdu Vaše!!! 🙂 🙂

    • moznaprijdeijxd said, on 29 prosince, 2009 at 19:37

      Však se ozval jeden umělec, nějakej Sepl Zonner asi ze Sudet, toho fotky tak vzaly, že mi poslal pár svejch přepracovanejch. Už se na ně chystám! 😛

      • Mimoza said, on 29 prosince, 2009 at 19:40

        😆 😆 😆 tomu rozumím i já, nefotič.

    • Blue Monday said, on 29 prosince, 2009 at 19:42

      Musím s Váma souhlasit, mně se taky líbí nejvíc. Ale u mě to může bejt taky tím, že si hovno pamatuju!
      😀

      • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 20:50

        A co se Vám líbí nejvíc? Tady byly nějaký fotky?
        😀 😀 😀

        • Blue Monday said, on 29 prosince, 2009 at 20:57

          To bylo na mě? Já jsem furt jeden s malým j.

          • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 21:06

            Doprdele, já Tě přehlíd, jak krajinu!
            Jak mám v zorným poli Mimozu, tak nevidím, neslyším…
            😀 😀 😀

            • Blue Monday said, on 29 prosince, 2009 at 21:16

              Hovno! Ty sis mě splet s Mimozou! A mně samotnýmu se to už stalo, až mi na čele vyrazil pot! 😀 😀 😀
              Zatím koštuju slivovici, je to radost, dva panáky a už se točí hlava!

              • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 21:39

                Ale dyť to povídám!
                Přehlíd, nebo splet, dyť je to v tomhle případě to samý!
                Nad Tebou visí Mimoza, já se na ni zafixoval, dostal ji doprostředka záměrnýho kříže a bylo mi šumák, že to píšu pod Tebe!
                😀 😀 😀

                • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 21:40

                  Lépe řečeno, že reaguju na Tebe…

                  • Blue Monday said, on 29 prosince, 2009 at 21:45

                    Já tomu nerozumím, ale asi to je fuk. Už je v Praze kalamita? Tady chumelí jak za Duklu, zejtra mám opilcům rozvážet kořku, musím jim to všem oznámit, tolika takovejch vřelejch modliteb za moje zachování bych se jinak nedočkal! 😀

                    • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 22:16

                      Jestli je dóle kalamita, nevím. Ale vypadá to, že nejspíš jo.
                      Tady nahóře je asi 5 cm sněhu, ale tady je klid.
                      Akorát, že se před spaním asi seberu a půjdu uklidit chodník, aby toho ráno nebylo moc.
                      Do hajzlu, to je síla zvyku a občanská uvědomělost, co?
                      Dyť už to má dělat obec!!!
                      No, tak aspoň zápraží…
                      😀 😀 😀

                    • Viva said, on 29 prosince, 2009 at 23:07

                      Já teď jela pražskou relý. Na silnicích je velká legrace. I jednoho sypače jsem potkala. Jel sedmdesátkou se spuštěnou radlicí i hledím, šlapala jsem před ním na plyn, aby mě nehrnul před sebou. Večerní škola smyku 🙂

                • Mimoza said, on 29 prosince, 2009 at 21:47

                  V záměrném kříži se ocitám často – mám totiž nejhezčí….. obrázek ze všech. Avatar se tomu říká, tuším. Viděl jste už někdo film? :-))

                  • Blue Monday said, on 29 prosince, 2009 at 22:13

                    Já jo, v roce 1961, Frigo na Mašině se jmenoval!

                    • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 22:19

                      Tak von je to remake?
                      Tak to já na to ani nepůjdu…

                    • Blue Monday said, on 29 prosince, 2009 at 22:34

                      Remake je na malování bytů nebo kancelářských prostor. Nebo je to Remal? Už nevím.

                    • Mimoza said, on 29 prosince, 2009 at 22:44

                      Četli jste recenze? Prý nový směr, film už nikdy nebude co býval, úžasná technologie…
                      Tak jsem se chtěla optat někoho soudného, jestli film viděl.
                      Chápu, není to vietnamský válečný a Casablanca také ne. VY DVA!!! 😀

    • Viva said, on 29 prosince, 2009 at 23:13

      Ty vrchní jsou moje.
      Jestli se Vám líbí ty spodní, tak ty nejsou moje.
      Raduju se, i když focení taky nerozumím. Jenom mačkám spoušť a ono se to přechroustá samo. Pochvala od Vás ale vždycky potěší 🙂

      • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 23:17

        Líběj se mu horní, protože tu spodní ještě nebyly.
        Taky koukám, co se v Sudetech urodilo! 😀

      • Nela 117 said, on 29 prosince, 2009 at 23:19

        Myslela jsem si, že Vaše jsou spodní – ty hezké.
        Říkala jsem si:“No, vida, jak to jde – když se chce!“ 🙂 🙂

        • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 23:24

          Vy nemáte doma hada boa.
          Vy sama jste zmije jedovatá!
          😀 😀 😀

          • Nela 117 said, on 29 prosince, 2009 at 23:51

            No to tedy pardon!!!, Sendymane!
            Nerozumím Vám!!!!!!!
            Co tím chcete říct?????
            Já o fotkách, Vy o boa…a o jakési zmiji, dokonce jedovaté…

            Jo, Vy myslíte…? 🙂 🙂 🙂 Ale to nééééééé..:-) 🙂

        • Viva said, on 29 prosince, 2009 at 23:26

          Jojo, umění…
          Vstupný budeme platit 😆

  5. Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 22:40

    Remal. nebo Malbyt.
    Ale když se Ti to povede, tak vlastně uděláš takový malý remake! 😀

    Koukám, že už je asi kalamita i na WordPressu. Ne a ne se mi načíst stránka… 😦

  6. Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 22:56

    Víte, Mimozo, při vší úctě k filmu:
    Recenze jsem četl.
    Před bezmála 20 lety jsem byl na Jurském parku a koukal jsem, jak sůva.
    Taky proto, že mám ty potvůrky rád od Cesty do pravěku, což byl v té době film na srovnatelné technické úrovni.
    Takže by bylo nepochopitelné, kdyby ten film nevyužil nejmodernějších technologií, když už je na technologiích založen.
    „Problém“ je spíš v tom, že ten námět mě až zas tak moc neláká a chodit na film kvůli technologii…
    No, uvidíme. Třeba časem…

    • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 23:32

      Ačkoliv, jak to po sobě čtu, tak se radši poopravím, než mě jezevec sepsuje, až se zase probere z koštu… 😀
      Cesta do pravěku nebyla na srovnatelné technologické úrovni, techologie byly jistě ve světě pokročilejší.
      Ale zatímco Spielberg využíval poslední technologie, pan Zeman bohatě využil své invence a technologickou ztrátu více než nahradil.
      Takže bych řekl, že pro mě ty filmy byly na stejné emocionální úrovni… 🙂

      • Blue Monday said, on 29 prosince, 2009 at 23:41

        Sendy, ty seš vůl! 😀 😀 😀
        Já jsem s Mimozou na stejný kritický lodi: líbí – nelíbí.
        Někdy mám, pravda, tendenci a chtíč vysvětlovat proč.
        Nevím proč.
        Ale k Cestě do pravěku: to byl film naprosto vynikající, stejně jako Vynález zkázy.
        A vynikající byly v tom, že přiznaly filmu jeho vítězství: Cesta do pravěku pimprlatama a perspektivou a Vynález zkázy přiznáním kulis, který byly kulisama.
        Ty iluze byly ve svý době neodolatelný.
        Si myslím.

        • Sendyman said, on 29 prosince, 2009 at 23:46

          Myslím, že se v podstatě shodujem, ale jinými slovy! 😀
          Ty holt máš tu slivovicu a já ne, v tom je celej rozdíl.
          Chybí mi ta invence!
          😀 😀 😀

          • Blue Monday said, on 29 prosince, 2009 at 23:52

            😀 😀 😀
            Dobrou noc, musím do vozu, než vymyslím něco převratnýho! 😀

        • Jura, sedlák said, on 30 prosince, 2009 at 21:35

          Myslím, že po obou..ch jmenovaných filmech je můj park aj jakýsyk avatár enom převařený čajík… 🙂 Bez rumu a slivovice.

  7. Viva said, on 29 prosince, 2009 at 23:10

    Jé, nějakej sudeťák mi vylepšil obrázky 🙂
    Ten rámeček s medvídky je opravdu moc pěkný, hodí se k vánoční atmosféře 😀

    • Nela 117 said, on 29 prosince, 2009 at 23:26

      Vivo,
      měla bych takový nápad. Nechtěla byste ještě jednou sáhnout do svých šumavských zásob a dát nám nášup?
      Určitě je tam ještě spousta věcí – stejně hezkých, jako jsou tyto…
      Co Vy na to? 🙂 🙂

      • Viva said, on 29 prosince, 2009 at 23:55

        Nelo, díky za pochvalu, ale myslím, že to stačí. Kdo se chce mrknout na další, má možnost na už známé adrese 🙂
        Nebudu přece z jednoho výletu dělat pětidílný seriál 😆 😛 😆

  8. Blue Monday said, on 29 prosince, 2009 at 23:45

    Hele, ale to psaníčkový sgrafito je původní? To fakt se dělalo ve svý době na chalupách na Šumavě?

    • Viva said, on 29 prosince, 2009 at 23:51

      To se mě moc ptáte. Každopádně je ta chalupa památkově chráněná. Ale taky je k tomu vlhká a i když majitel udělal všechno možný i nemožný, aby ji odizoloval, tak se mu vždycky někde loupe omítka a ona ta psaníčka tak ob rok obnovuje… Barák má číslo 1.

      • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 00:06

        To je divný, když je památkově chráněná, tak by mu s tím měli pomoct, ne?
        Odizolování je jen otázka peněz, metody jsou, i kdyby ji měli podříznout…
        Elektroosmoza taky funguje dost dobře.

        • Viva said, on 30 prosince, 2009 at 00:16

          Dřív dělal fasádu ob rok. Teď jednou za tři/více let. Poslední je tři roky stará. Dostává nějaký dotace a věnuje se tomu baráku velmi příkladně – jak ostatně vidno 🙂

          • Jura, sedlák said, on 30 prosince, 2009 at 21:41

            Je potřeba odstranit příčinu, nikoli následek. Domeček není zakopán do země, takže se dá příčina určitě odstranit. Stoprocentně v prvním patře.

            • Viva said, on 30 prosince, 2009 at 21:46

              Vzhledem k tomu, že už fasádu neobnovuje tak často, vypadá to, že příčinu odstranil. Ten dům mi vždycky připomínal pohádku o Trautenberkovi z Krkonoš, ten měl taky „honosnou“ chalupu, která vypadala pomalu jak zámek 🙂

              • Jura, sedlák said, on 30 prosince, 2009 at 21:50

                Pokud ji opravuje častěji jak jednou za deset, dvacet let, neodstranil.

                • Viva said, on 30 prosince, 2009 at 21:54

                  🙂 Stejně mám osobně raději ten barokní statek se žaludy ve štítu…

                  • Jura, sedlák said, on 30 prosince, 2009 at 22:31

                    A to já su, jako vždy, KLASIK!!! 🙂

                    • Viva said, on 30 prosince, 2009 at 22:40

                      Pijete Nescaffé?
                      😀

                  • dongio said, on 30 prosince, 2009 at 22:36

                    V Kašperských Horách, na kraji města, stojí krásná roubená stavba. Je to stará fara odněkud z Jižních Čech, která se pomalu rozpadala. Tak ji jeden člověk odkoupil, rozebral a trám po trámu znovu postavil. V místě, kam dokonale zapadá.

                    • Viva said, on 30 prosince, 2009 at 22:42

                      To se příště pořádně rozhlídnu… Teď mi unikl poklad mincí, který našli snad přímo na náměstí, roubenku, doufám, nepřehlídnu 🙂

  9. Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 00:17

    Tak dobrou noc, miláčkové!
    A jak tak koukám, tak se to týká maximálně Vivy, takže dobrou, Vivo!
    😀 😀 😀

    • Viva said, on 30 prosince, 2009 at 00:19

      Dobrou, Sendy 🙂
      Možná se JEŠTĚ objeví Mimoza a UŽ Dongio 😀

      • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 00:33

        Jo! Ne možná, ale určitě! 😀
        Tak si spolu můžou ve tři ráno pokecat!
        JÁ HODLÁM SPÁT!!!!!! (Tedy, aspoň bysem chtěl spát… 😀 )
        😀 😀 😀

        Dobrou. 🙂

  10. Mimoza said, on 30 prosince, 2009 at 01:50

    Mám vše se zpožděním, začlo sněžit, nejde připojení a když jde, žere příspěvky. 😈
    Jo, maso za oknem odnesla straka, jestli i sežrala nevím.
    Sendymu děkuji za přivítání do klubu. Konečně. Že jste ale dobráci!!! 😀
    Film Cesta do pravěku byl emocionálně daleko výše, než Jurský park, ten mne nudil a určitě v tom hraje roli věk. Sendy, domnívala jsem se, že právě proto jaký jste filmový fanda, půjdete Avatara skouknout. Reklama je sviňa a nechce se mi vyhodit prachy za pitomost. :-))
    Na Dongia nečekám, leda by mi vysvětlil, jak je to s Al – Kaidou. Brou…. 😆 😆

    • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 02:15

      Ale co já, Mimozo, to Vy!
      Vy jste konečně pochopila sama, že Vás máme za sprosťáka – proto jsem Vás mezi nás symbolicky přivítal!
      Jinak, my už to víme o Vás dávno!
      😀 😀 😀

      • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 02:20

        Ježiš!
        To nebylo genderově vyvážený, abych neměl nějaký popotahování!
        Oprava:
        Mimozo, dávno Vás máme za sprosťačku! 😀

        • Mimoza said, on 30 prosince, 2009 at 02:39

          A doprdele, já myslela, že su za dámu.
          No, konečně je to venku a nemusím se přetvařovat. 😀

  11. Mimoza said, on 30 prosince, 2009 at 02:59

    Sendy, teď jsem dočetla v tištěném rozhovor „Život může bejt svině“ s režisérem Mašínem. Doporučuju, filmofile.

    • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 09:47

      Já opravdu netuším, kde jste přišla na to, že jsem filmofil…
      V kině jsem byl naposledy…. no, jedno vím jistě:
      13.9.2001 Pearl Harbor…
      (No, 2 dny POTÉ, to se lehce pamatuje i s mými všemi paměťmi, zvlášť u tohohle filmu. Ale lístky byly koupeny dlouho dopředu.)

      A abych nekecal, tak možná ještě 1-2 potom. Ale marně vzpomínám, na co bych tak ještě mohl jít…

      • Mimoza said, on 30 prosince, 2009 at 13:06

        Promiňte, zmýlila jsem se ve Vás.
        Několikrát jste zde o filmech hovořil a konkrétně doporučoval. Zmiňoval jste také „úchylku“ ke snímkům z vietnamské války. Snad proto ten dojem.

        • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 14:42

          To jo, Mimozo, „vietnamská“ úchylka tu je, to bezesporu.
          Ale to má souvislost s mým dětstvím. Prostě Sweet Sixties… 🙂
          K tomu neodmyslitelně patří vietnamská válka, katarze tý doby.. Ale to je nostalgie, víte?
          Nejde mi o vyhřezlý střeva a tak. Můžu tady jmenovat 5-6 filmů, který jsou skvělý, můžu je s klidným svědomím doporučit ke shlédnutí. Taková Četa, kupř. Výbornej film, ale syrovej, vpravdě válečnej. Nebo Apokalypsa. Na druhý straně Jakobův žebřík, to je „žrádlo“ a schíza… Nebo Formanový Hair – celou dobu hipíci, sranda, marjánka a tak, ten Vietnam se tam táhne někde v pozadí. A PIC, kozu do vazu! Jak nastupuje (omylem) do toho C-130, tak máte celej „Vietnam“ rozkrytej až do morku kostí…
          Ať si kdo chce co chce říká, ať si mamka třeba slzy utírá – nejlepší „vietnamskej“ film, kterej jsem kdy viděl, je Forrest Gump! 🙂

          • Mimoza said, on 30 prosince, 2009 at 14:54

            😆 Máte pravdu, nejste filmofil, jinak byste nezapomněl na Jahodovou proklamaci. 😆

            • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 15:00

              Doprdele, provokatérko jedna!!!!
              Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!
              Jestli víte, kde ji sehnat, sem s ní! 😀
              Já vím, že Vy víte. A že bych rád.
              Já jen mluvil o filmech, co mám. A JP bysem moc chtěl…. 😦
              😀 😀 😀

              • moznaprijdeijxd said, on 30 prosince, 2009 at 15:32

                A co třeba Král Rybář, nebo Pán přílivu? :))))))

                • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 16:21

                  Krála Rybáře neznám (no, možná jo, ale nepamatuju se… 😀 ).
                  Pán Přílivu, v tom hrála Streisand, ne? Ale patří to mý kategorie „oblíbenejch“?
                  Je tam, kurva, Vietnam? Jestli ne, tak… víš co! 😀 😀 😀

                  • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 16:27

                    Doprkvančic, asi si budu zase muset vysypat a umejt klábosnici.
                    Vono když se nad ní jídává a balej se cigára, tak je to natošup!
                    Písmenka neposlouchaj a tak…
                    Překlep, to je něco jinýho. Ale ta bestie mě prostě vynechává písmenka a někdy i celý souvětí!!!
                    Sakra…

                  • moznaprijdeijxd said, on 30 prosince, 2009 at 18:07

                    Epizodně a klíčově se střílí ve vobou filmech, staršího filmovýho bráchu Nicka N. zabijou, když nechce odevzdat soukromej pozemek americký armádě a osud protagonisty druhýho filmu ovlivní teroristickej čin posluchače jeho noční rozhlasový relace! :mrgreen:

                    • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 18:34

                      No, chrabrý dědo a nás všech taťko, navíc Mistře, prosím pjekně:
                      Kolikrát Ti mám, kurva, vysvětlovat, že mi o tu střílečku nejde?
                      Nejlepší „vietnamský“ filmy, co znám, tak tam se skoro nestřílí…
                      Třeba Lovec jelenů, např.
                      A naopak: tůdle jsem si stáhnul film. Fakt echt z Vietnamu: „Obléhání základny Gloria“ (1989)
                      Ty vole, takovou 3B sračku jsi nežral! Střeva lítaj koldokolakolem, ale myšlénka žádná..
                      V rámci objektivity jsem to zaarchivoval do svý vietnamský sbírky…
                      Mám to, je to čárka v deníčku, že to mám. Ale nikdy více!!! 😦

                    • moznaprijdeijxd said, on 30 prosince, 2009 at 19:48

                      A co: Když utichly trumpety, je to sice z druhý světový, ale pro mne to nejvíc komunikovalo s tím, co mi o válce nerad prozradil táta. 🙄 Potom si vzpomínám na ještě jeden hoooodně dobrej, myslím že se jmenoval: Tenká červená linie, ale nejsem si moc jistej. Abych nezapomněl taky: Železný kříž a Anglický pacient.

                    • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 20:14

                      To jo, můj dědoušku a vychovateli. To jsou skvělý filmy, ale…. 😀
                      To je všechno II.WW…
                      To né, že to neberu, naopak. Ale nebyl jsem na světě.
                      Ale já si z II.WW vážím nejvíc Tichý noci. To má v sobě sílu a skoro žádný mrtvoly.
                      Ale jinak víš, že moje GrrGrr je Vietnam. tam já prostě patřím.
                      Sakra! Ne do tý džungle, ale do tý doby! 😀
                      Prostě jsem v tý době vyrůstal. A protože ve Francii, tak asi intenzivněji, než vy, volové! Informace, víte? 😀
                      A ještě jeden z mnoha dobrejch: „Good Morning, Viet-Nam!“
                      😀 😀 😀

                    • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 20:21

                      Teda vlastně, jestli se nepletu, tak Tichá noc nemá ŽÁDNÝ mrtvoly,
                      i když asi 2 rány tam vyjdou… 🙂

                    • Blue Monday said, on 30 prosince, 2009 at 20:22

                      A z 1.sv.v. Oh! How the lovely war.

                    • moznaprijdeijxd said, on 30 prosince, 2009 at 20:27

                      :mrgreen: Komu nadáváš do vychovatelů, Ty prcgumo proděravělá francouzským levičácko-šovinistickým pohledem? Ale Doooooobrýýýýýýý ráno… je fajn film. 😆

                    • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 20:32

                      Chceš mě nasrat? Řekni! Chceš mě nasrat?
                      Protože ještě je čas, abych sednul na Bus a dojel si pro lacinej chlast!
                      A pak si mě nepřej!!!!!!!!!!!
                      Tak řekni!
                      (Prosíííím, řekni…… :D)

                    • moznaprijdeijxd said, on 30 prosince, 2009 at 20:37

                      😆 Jooooooooo! Co bych pro Tebe neudělal. Koukej mazat pro chlast, ať je nějaká prdel!

                    • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 20:57

                      Tak jooo… 😀

          • dongio said, on 30 prosince, 2009 at 21:29

            Filmy, které jste vyjmenoval, mám taky rád. Ze snímků s tématikou vietnamské války doporučuji také Kubrickův „Full Metal Jacket“. Ten (vedle „Hair“a „Apokalypsy nyní“) patří podle mého názoru k nejlepším.

            • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 23:04

              No, jasně. Taky silnej film (mám ho). Zvlášť ta první půlka, ten výcvik.
              Jen mi přijde komický, že to tady překládaj, jako „Olověná vesta“. Což se může neznalýmu jevit, jako ta protiskořepinová vesta, co nosej.
              Ale my, znalci, víme, že Full Metall Jacket je slangový označení celoplášťový střely.
              Ostatně, však on to tam říká, než si ji prožene hlavou…

              • dongio said, on 30 prosince, 2009 at 23:05

                Proto jsem sem nenapsal ten český název. Nelíbí se mi, je nepřesný.

  12. Blue Monday said, on 30 prosince, 2009 at 14:15

    ČRo 2 19:00 Hajaja
    Jak Honza dostal Kačenku. Českou lidovou pohádku v rozhlasové premiéře vypráví Carmen Mayerová. Natočeno v roce 2009. (10min.)
    Literární pořady pro děti a mládež

    A helemese. kde je Kačenka. Honza jí má.
    Ale neřikali, že by byla až tak putovní nebo jo?

    • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 14:46

      Se divím, že žiješ!
      Já, po takový „zásilce“, bysem ležel někde v závětří!
      😀 😀 😀

    • moznaprijdeijxd said, on 30 prosince, 2009 at 20:34

      Hele, Blue, a co: Jak Reflex dostal Kačenku? 😆

  13. Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 20:28

    Jsem strýček Zakladatel a zakládám nový vlákno (A Hoy Miilku! 😀 ):
    „A z 1.sv.v. Oh! How the lovely war.“ – tak to mi nic neříká. Nemá to nějakej českej, jako obvykle zparchantělej název?
    Ale co, možná, že ne. Jenom jsem prostě nevědomej… 😀 😀 😀

    • Blue Monday said, on 30 prosince, 2009 at 21:33

      Já jsem to kdysi (kolem 1971-2?) viděl ve filmovým klubu, byla to taková prapodivná feérie, moc to na mě tenkrát udělalo dojem a pár dnů jsem se z toho nemoh vymotat. Takový ty barvy anglickýho venkova. Nevím, jestli to mělo českej název (asi Jaká to rozkošná válka???), a ani si nepamatuju, jestli to mělo titulky (asi jo), ani nevím, jestli to mělo nějakou story (myslím, že ne, ale asi taky jo, možná několik).
      😀

  14. eywin said, on 30 prosince, 2009 at 21:00

    Dobrý večer všem!

    Já jsem BYL na Avatarovi!
    Vo hovně…Což jsem tak trochu čekal, ale stejně jsem to chtěl vidět na velkým plátně v „3D“. Jde o to, že ten film je téměř celý udělaný na „počítači“ a přitom to, na rozdíl od minulých pokusů, nejde poznat. Je to prostě reálné. Nový svět. V tom spočívá význam toho filmu. Já to ale neumím ocenit. Já potřebuji aby měl film buď atmosféru s velkým A, příběh s velkým P, nebo skvělou hudbu. Nejlépe kombinace všeho. Avatar z mého pohledu nic z toho nemá. Neříkám, že je to ztráta času, tedy jestli máte rádi pohled na mimozemskou faunu a flóru v digitálním rozlišení 🙂
    K válečnej filmům asi jen tolik, že ve většině případů se jedná o „náborářské plakáty“…:( Naštěstí Sendy a dědek tady vyjmenovali filmy, kterejch se tohle hodnocení netýká. Tak třeba Tenká červená linie je dle mého nejlepší válečnej film všech dob. Mimochodem, má atmosféru, příběh, myšlenku a i skvělou hudbu.
    Škoda, že už nikde nedávají ruské válečné filmy. Když je dávali, byl jsem ještě děcko a taky vím, že většina byla jen „náborářským plakátem“, ale tuším, že se občas vyskytly i opravdové perly.
    Tak mi hoďte pánové nějaký tip.
    Zatím zdar! 🙂

    • Viva said, on 30 prosince, 2009 at 21:05

      Dobrý večer, Eywine, nejsem pán, ale tip bych měla. Není vlastně ani z války, i když podle toho, jak se to vezme. Bělogvardějci a spol. ve „Sviť, sviť má hvězdo“, byli pojati velmi věrohodně. A rudogvardějci taky. 🙂

    • dongio said, on 30 prosince, 2009 at 21:14

      Dobrý večer všichni.

      Jeden z nejpůsobivějších válečných filmů, které jsem kdy viděl, by „Vzestup“ ruské reřisérky Larisy Šepiťkové.

      http://www.csfd.cz/film/83301-vzestup-voschozdenije/

    • moznaprijdeijxd said, on 30 prosince, 2009 at 23:11

      Zdravím, maršále, Signum laudis (snad jsem ten název nezvojtil) taky zajímavej a českej z první světový. 😛

      • dongio said, on 30 prosince, 2009 at 23:13

        Z první světový i moc dobrý film Hvězda zvaná pelyněk o rumburské vzpouře vojáků.

        • moznaprijdeijxd said, on 30 prosince, 2009 at 23:27

          :)))) Při natáčení herec Mareš napsal do notýsku mýmu bratranci Harrymu Singhovi: Buď chytrej, blbejch je moc! :))))))

  15. Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 21:10

    Ahóóój Eywine!
    Děkuju za „hodnocení“, potěšilo mě, že nejsem až zas tak krvelačná šelma! 😀
    Marně se snažím stáhnout 17 zastavení jara. To byl, podle mého názoru, dobrej seriál.
    Bohužel, nikdo to „nedává“.
    A co takhle „A jitra jsou zde tichá? To, myslím, bylo taky dost dobrý. Ale taky to není k mání…
    Jdu si pro flašku. Děkek mě tam poslal! 😀

    • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 21:11

      Brekeke, dědek! 😀

  16. eywin said, on 30 prosince, 2009 at 21:31

    Chlapi! Díky za tipy!

    (Dobrá, dobrá, děkuji i Vivě, ale její tip si nechám až na jindy. Co vo tom taky jako ženská může vědět, že jo? Dobrej válečnej film můžou poznat pouze bývalé zálohy ČSLA a profesně dokonale votrávenej lampasák, toho času ještě v činné službě 🙂

    • dongio said, on 30 prosince, 2009 at 21:36

      Nejlepší je nečinný lampasák v činné službě!

    • Viva said, on 30 prosince, 2009 at 21:37

      Znamenám si Vás, SVOBODNÍKU!!!
      😀

    • Jura, sedlák said, on 30 prosince, 2009 at 22:28

      Ahoj, eyvne. Sovětská válečná filmová tvorba, byla vždy těžce jednostranně zaměřená a vždy hlavně „angažovaná“. Snad až na zmiňovaná „…tichá jitra.“ Jediné, co z nich stojí za zhlédnutí, byly obrovské válečné scény, které dnes snad nemají obdoby, třeba ve válečné epopeji Osvobození. Dodnes si pamatuju, do té doby neslýchaný výrok nějakého maršála „… tak obětujeme druhý prapor…“ Tankové bitvy, masové útoky a tak. Bez počítačů, samozřejmě. TČL je opravdu dobrá. Ovšem scéna vylodění v Normandii v Raynovi je pro mne nepřekonatelnou ukázkou syrové válečné hrůzy. Koresponduje s, pro mne nejlepší válečnou a protiválečnou knihou, Na západní frontě klid a Cesta zpátky. Samozřejmě, že nemusím, v této společnosti, dodávat, že je od Remarquua, samozřejmě. 🙂 Z našich mi pak utkvěla v paměti pouze Mňačkova Smrt si říká Engelchen.

      • dongio said, on 30 prosince, 2009 at 22:30

        No, zrovna zen „Vzestup“, o kterém jsem se zmiňoval, moc „angažovaný“ nebyl a na čas skončil i v trezoru.

        • Jura, sedlák said, on 30 prosince, 2009 at 22:53

          Neznám ten film, dongio, takže nemohu soudit a nemám důvod Vám nevěřit, protože jsem tu kdysi postřehl, že jste uváděl filmy, o kterých jsem já ani neslyšel. Jak říkáte, byl v trezoru a běžný divák se k němu možná ani neměl možnost dostat. A asi víte, jaké nálady v člověku v té době vzbuzoval jen pouhý pojem, „sovětský“, nebo i „český válečný film“, 🙂

          • dongio said, on 30 prosince, 2009 at 22:57

            Jisté, filmová a jakákoliv jiná klišé jsou vždy ohavná, ať ta sovětská nebo ta americká.

          • Sendyman said, on 30 prosince, 2009 at 23:08

            Tak to pozor, pozor!
            Taková Němá barikáda, nebo Atentát…
            Si myslím, že byly na svoji dobu DOST dobrý!

            • Viva said, on 30 prosince, 2009 at 23:36

              Vyšší princip…

              • moznaprijdeijxd said, on 30 prosince, 2009 at 23:37

                Jste třetí na bedně, milá Vivo! :))))))) Se Seplem Zonnerem!

                • Viva said, on 30 prosince, 2009 at 23:39

                  Vladimíre, to je snad standard, ne?

                  • moznaprijdeijxd said, on 30 prosince, 2009 at 23:43

                    Však nás to těší! 😛 Na rozdíl od slušnejch, poctivejch a pracovitejch!

                • Nela 117 said, on 30 prosince, 2009 at 23:43

                  Gratuluju.. 🙂 🙂

                  • dongio said, on 30 prosince, 2009 at 23:44

                    Tak to já tedy taky… I když mi Vladimír neustále vyčítá, že se na té bedně neobjevuji.

                    • moznaprijdeijxd said, on 30 prosince, 2009 at 23:46

                      Nevyčítám to Vám, jako starej hnusák vyloženě nesnáším podobný praktiky v duchu, padni, komu padni! :mrgreen:

              • Blue Monday said, on 30 prosince, 2009 at 23:41

                Moje máma šla do koncentráku v Terezíně po Heydrichiádě. Vyšší princip byla agitka, nic moc film. Ale pro mě je to skvělá věc!

                • Viva said, on 30 prosince, 2009 at 23:43

                  Nevím, mám reagovat nebo ne?

                  • Viva said, on 31 prosince, 2009 at 14:45

                    Pročítala jsem si diskusi a narazila na svoji odpověď – koukám jak vrána, protože nebyla určená Vám, BM, ale Vladimírovi. Pod Vaším sdělením vypadá tak akorát trapně. Omlouvám se.

      • moznaprijdeijxd said, on 30 prosince, 2009 at 23:16

        Smrt si říká Engelchen byl naprosto zlomovej film z mýho pohledu a vrátil válku k nějaký výpovědi, v tý době u nás běžely jenom propagandistický sračky, který přiváděly mýho tátu k šílenství svým diletantismem a pokryteckou servilitou ke komoušům.

        • dongio said, on 30 prosince, 2009 at 23:21

          Doporučil bych rovněž dva Kachyňovy filmy: Ať žije republika a Kočár do Vídně, oba podle scénáře jana Procházky a oba velice působivé, i když se tématicky spadají do konce války.

          • Blue Monday said, on 30 prosince, 2009 at 23:31

            Kachyňa je dost nechutnej popař a skvělej řemeslník. Jeho „výpověď“ je vo hovně v nás jak v národu.

            • dongio said, on 30 prosince, 2009 at 23:34

              Nesouhlasím. Kachyňa šedesátých let byl vynikající filmař. A ani jeden ze jmenovaných filmů bych rozhodně za „popík“ neoznačil. Spolu s „Uchem“ jde podle mého názoru o nejlepší Kachyňovy filmy. MNožná i proto, že všechny vznikly podle skvělých Procházkových scénářů.

              • Blue Monday said, on 30 prosince, 2009 at 23:46

                Dongio, tady se neshodnem asi nikdy. Jeho „umělecká“ výpověď vždycky byla poplatná režimu, kterej ho platil. Je to mimořádně nadanej řemeslník, ale jinak slouha, nic víc. Kumšt prodal a a to je všechno, čeho dosáh.

                • dongio said, on 30 prosince, 2009 at 23:48

                  Neshodneme se. Navíc právě film „Ať žije republika“ moc poplatný režimu nebyl. Právě naopak, dost bořil propagované mýty.

                  • Blue Monday said, on 31 prosince, 2009 at 12:27

                    Vávra ani ten film toho moc nenabořili … 😀

                    • dongio said, on 31 prosince, 2009 at 12:57

                      Vávra?

                    • dongio said, on 31 prosince, 2009 at 13:03

                      S tím Vávrou vám nerozumím. Bavíme se o stejném filmu? Ten, o kterém mluvím já, jste zřejmě vůbec neviděl. A jedna drobnost: ten, kdo boří mýty, nemusí zákonitě mýty také bořit. Mýty bořil ostatně i román a film Smrt si říká Engelchen, který se vám líbíl. A který bych k filmu „Ať žije republika“ směle přirovnal. Jak tématicky, tak silou uměleckého výrazu. Zkuste se na něj někdy podívat.

                    • Viva said, on 31 prosince, 2009 at 13:17

                      http://www.csfd.cz/film/4939-at-zije-republika/

                    • dongio said, on 31 prosince, 2009 at 13:24

                      Díky Vivo. Docela se shoduji i s těmi komentáři v diskusi.

                    • Viva said, on 31 prosince, 2009 at 13:33

                      Úplně jsem na ten film zapomněla. Kachyňa byl mistr v neobyčejném natočení obyčejných věcí. Mám jeho filmy ráda.

                    • dongio said, on 31 prosince, 2009 at 13:34

                      Já taky. Lásky mezi kapkami deště bych chtěl vidět znovu.

                    • Viva said, on 31 prosince, 2009 at 13:40

                      Lásky dávají každou chvilku…
                      Pana Kachyni jsem si vážila vždycky, ale úplně nejvíc, když se ujal projektu režiséra Vláčila a ten mohl realizovat natočení seriálu Vlak dětství a naděje.

                    • Blue Monday said, on 31 prosince, 2009 at 14:28

                      Tady jsem se přepsal, myslel jsem na něco jinýho. Ale když máte jasno v tom, co jsem viděl a neviděl, tak si mějte. Jenom mi napište, jakej mýtus ten film zbořil.

                    • dongio said, on 31 prosince, 2009 at 16:27

                      Třeba mýtus o odboji a partyzánském hnutí, když už porovnáváme s tím Mňačkem. Mýtus o čestné a neohrožené Rudé armádě. Mýtus o lidské sounáležitosti tváří v tvář německým okupantům atd. Všechny ty mýty, které pěstovala padesátá léta. Ale nemá cenu se dohadovat, tak důležité to není. Stejně si budete dál myslet, že jsem vedle jak ta jedle a já si dál budu myslet, že o tom víte prd, tak si nebudeme kazit vzájemně náladu. 🙂

                    • moznaprijdeijxd said, on 31 prosince, 2009 at 19:41

                      Hele, moc se tady neštengrujte a radujte se, že jsme bez Kačenky, ale se smradlavou…

                      mozna prijde i jxd 18
                      nely.13 7
                      vladimir ondys cz 3
                      i jxd 3
                      moznaprijdeijxd 2
                      široká prdel 1
                      filmove okenko 1
                      vlak 1
                      fotky lodi pristav holesovice 1
                      smradlava vagina 1

                      🙄

                    • Blue Monday said, on 31 prosince, 2009 at 23:01

                      Vy tohle opravdu považujete za mýty? S tak nepatrným odstupem v čase už jsou to mýty? To je nesmysl. Nemůžete propagandistický působení považovat za mýtus. Ani v jednom případě. To vede jen ku zmatení pojmů. Ale ať je po Vašem, Takovej Král Šumavy nebo Práče, to jsou fakt národní klenoty.

        • Blue Monday said, on 30 prosince, 2009 at 23:28

          Popel a démant

  17. Blue Monday said, on 31 prosince, 2009 at 12:30

    Long day´s dying, jsem si ještě vzpomněl. A pak ještě jeden polskej film, byla to taková filmová parafráze Evangelií, o schovaným klukovi ve Varšavským ghetu.

  18. Nela 117 said, on 31 prosince, 2009 at 12:37

    Dekalog?

  19. moznaprijdeijxd said, on 31 prosince, 2009 at 13:50

    Zdravím všechny a dávám odkaz na pěkně hnusnej článek:

    http://neviditelnypes.lidovky.cz/usa-stedrost-a-jeji-motivace-dg1-/p_zahranici.asp?c=A091229_121729_p_zahranici_wag

    😆

  20. Mimoza said, on 31 prosince, 2009 at 14:14

    Včera před půlnocí dávali Kachyňovu Krávu. Silný film.

    • Jura, sedlák said, on 31 prosince, 2009 at 18:06

      Měl jsem často to štěstí, že jsem naprosto necíleně a bez vlastní zásluhy, viděl, někdy náhodou a někdy na poslední chvíli, věci, které jsem považoval a někdy považiji, za zvláštní, významné a důležité. Třeba rekordní skok Boba Beamona v Mexiku 1968, 8m 90cm v přímém přenosu. Zvrat ve fotbalové kvalifikaci s Holandskem z 0:2 na 3:2. A třeba také první uvedení tohoto KachyŇova filmu v TV, ještě před tím, než vyhrál nějakou mezinárodní cenu. Byl to jeden z nejlepších filmů, co jsem viděl. Ty situace jsem totiž měl z první ruky od našich, stejně jako ty Mňačkovy postřehy z války. Asi proto se můžu furt dokola dívat na Foresta Gumpa se slzama v očách při závěrečných scénách. 🙂

      • Sendyman said, on 31 prosince, 2009 at 18:25

        Ani nevíš, jak s Tebou souzním. Tohle všechno znám, viděl jsem a prožívám podobně.
        A navíc mám podepsanou kňyžku od Mňačka.
        Není síla, která by mě donutila to jít hledat, protože si to nepamatuju. Ono je to totiž 1. francouzský vydání.
        Ale česky jsem to četl a je to síla:
        Smrt si říká Engelchen…
        Ale hele: zapomněl jsi na básníka fotbalu, Tóňu Páňu 1976!!! 😀 😀 😀

        • Viva said, on 31 prosince, 2009 at 18:30

          A taky je dobrej „Zánik samoty Berhof“…

      • Viva said, on 31 prosince, 2009 at 18:25

        Ve Forrestu Gumpovi je úplně všechno 🙂

        • Sendyman said, on 31 prosince, 2009 at 18:28

          No, dyť to tvrdím už dávno!
          To je nejlepší „vietnamskej“ film, co jsem kdy viděl!!!
          😀

          • Viva said, on 31 prosince, 2009 at 18:32

            Já dodnes myslela, že je americkej 😆

      • Mimoza said, on 31 prosince, 2009 at 20:03

        Také jsem viděla Kachyňův film před lety v TV. Někdy jdu z kina a nic, nato vidím film a dvě hodiny nemůžu promluvit. S Krávou jsem uléhala a vstávala týden. Včera jsem na tak silný zážitek neměla, film jsem nahrála a pustím si ho, až bude správná konstelace.
        Radek Holub je vynikající herec. Třeba divadelní představení „Kapsy plné šutrů,“ kde exceluje s panem Vladykou, znám zpaměti. Skoro. :-))


Zanechat odpověď na Blue Monday Zrušit odpověď na komentář